Co musisz i chcesz wiedzieć o taksówkach

niecznie przed wyjazdem.Wikipedia: Cer-sharingCar-sharing jest to model biznesowy wypożyczalni samochodów, gdzie możliwe jest wypożyczanie samochodu na krótki czas, często z godziny na godzinę. Jest on atrakcyjny dla klientów, któ

Co musisz i chcesz wiedzieć o taksówkach Transport w nowym miejscu bywa skomplikowany, a gdy mamy bardzo ważne spotkanie nie ma czasu na korzystanie z komunikacji miejskiej. Warto mieć numer na i wpisać go sobie koniecznie przed wyjazdem.

Wikipedia: Cer-sharing

Car-sharing jest to model biznesowy wypożyczalni samochodów, gdzie możliwe jest wypożyczanie samochodu na krótki czas, często z godziny na godzinę. Jest on atrakcyjny dla klientów, którzy tylko sporadycznie korzystają z pojazdu, a także dla tych, którzy chcieliby okazjonalnie mieć dostęp do samochodu innego typu. Organizacja wynajmu samochodów w tym modelu może być komercyjna, lub użytkownicy mogą być zorganizowani jako spółki, instytucje publiczne, spółdzielnie lub ugrupowania ad hoc.

Usługi car-sharingu są dostępne w ponad tysiącu miast w wielu krajach między innymi przez przedsiębiorstwa takie jak Autolib, City Car Club, Greenwheels, Stadtmobil, Zipcar czy CityBee. Tradycyjne wypożyczalnie samochodów wprowadziły własne usługi typu carsharing, w tym Hertz on Demand, Enterprise CarShare, Avis On Location, Uhal Car Share. Ponadto producenci samochodów również wprowadzili usługi typu carshare, w tym car2go Daimlera, DriveNow BMW i Quicar Volkswagena.

W grudniu 2012 roku było około 1,7 miliona użytkowników car-sharingu w 27 krajach, wliczając tak zwane usługi peer-to-peer, według badań Transportation Sustainability Research Center przy U.C. Berkeley. Spośród nich 800 000 użytkowników znajdowało się w Stanach Zjednoczonych. W listopadzie 2012 firma Zipcar miała 767 000 członków i oferowała 11 000 pojazdów na terenach Ameryki Północnej i europy, co czyni ją światowym liderem sieci car-sharingowej. Natomiast Car2go jest dostępne w 17 miastach na całym świecie z liczbą klientów równą 275 000 na styczeń 2013 roku.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Car-sharing


Daleka podróż

Zdarza się, że musimy (lub chcemy) wybrać się gdzieś dalej za granicę, w takim przypadku oczywiście w grę wchodzi jedynie samolot. Niestety większość naszych krajowych lotnisk nie obsługuje lotów bezpośrednich do odległych krajów, a sąsiednie kraje maja lotniska posiadające bezpośrednie, lub krótsze połączenia. Należy dobrze poszukać lepszych możliwości transportu, a skoro o tym mowa to warto pomyśleć o wzięciu taksówki za granicę.

Taki transport z Polski na lotnisko powiedzmy w Niemczech to koszt kilkuset złotych, ale jednak, gdy w perspektywie mamy tańszy bilet lotniczy i krótszą podróż to jest to opcja warta zastanowienia się. Dodatkowo podroż taką taksówką długodystansową jest dość wygodna i przyjemna, więc jest to pewien argument, dlaczego nie wybrać autobusu.


Sposoby na przyciągnięcie klientów

Firmy taksówkarskie muszą przyciągać klientów na wszystkie sposoby, bo przecież konkurencji na rynku nie brakuje. Wielu z właścicieli takich firm zachodzi w głowę co można jeszcze zrobić, aby więcej klientów korzystało właśnie z ich taksówek.

Pierwszym czynnikiem decydującym o wyborze firmy może być cena za daną trasę, ale nie zawsze warto walczyć z konkurencją jedynie ceną. Stan i klasa aut też jest istotna, no bo kto nie wolałby się przejechać mercedesem z 2014 roku, gdy inna firma ma mercedesa z 1994.

Dalej są wszelkie wygody oferowane na pokładzie aut: klima, płatności bezgotówkowe i inne rzeczy zwiększające komfort podróży.