Jedziemy do warsztatu samochodowego

oraz niedogodności i ogranicza naszą swobodę podróżowania. Nikt przecież nie chciałby by jego auto zostało unieruchomione daleko od domu, a często dzieje się tak, gdy ignorujemy pewne objawy świadczące o tym, że dzieje się z nim

Jedziemy do warsztatu samochodowego

Sprawdzanie stanu samochodu

Sprawność samochodu to podstawa bezpiecznej i komfortowej jazdy. Każdy wie doskonale, że jeśli samochód posiada usterkę, powoduje to pewne niebezpieczeństwo oraz niedogodności i ogranicza naszą swobodę podróżowania. Nikt przecież nie chciałby by jego auto zostało unieruchomione daleko od domu, a często dzieje się tak, gdy ignorujemy pewne objawy świadczące o tym, że dzieje się z nim coś złego. Jeśli takich sytuacji pragniemy uniknąć, powinniśmy regularnie sprawdzać stan naszego samochodu. W tym celu wystarczy jedynie przeprowadzać przeglądy w warsztacie lub samodzielnie monitorować podstawowe rzeczy i gdy dzieje się coś, co nas niepokoi, postarać się o naprawę. Czasem warto wydać co nieco na drobną usterkę, niż narażać się na o wiele większe koszty naprawy.


Fakt z Wikipedii

Wahacz ? sztywny człon mechanizmu wykonujący cykliczny ruch obrotowy wokół stałej osi obrotu o ograniczonym kącie obrotu. Po wykonaniu ruchu wahacz wraca do położenia wyjściowego kończąc cykl pracy. Bieg powrotny może być ruchem czynnym lub jałowym.

Wahacz stosowany jest powszechnie jako element maszyn zwłaszcza w motoryzacji. Jest używany jako element zawieszenia pojazdów od osi najczęściej odizolowany silentblokami (tulejami metalowo-gumowymi) w celu wytłumienia drgań przenoszonych z nawierzchni, po której pojazd się porusza.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wahacz


Zawieszenie - warto wiedzieć

Zawieszenie pojazdu ? zespół elementów łączących koła z resztą pojazdu. Zawieszenie przenosi siły powstające na styku koła z jezdnią na nadwozie. Zapewnia komfort jazdy oraz stateczność i sterowność pojazdu. Zawieszenie jest częścią podwozia, a w jego skład wchodzą:

elementy prowadzące koło ? odpowiadają za prowadzenie, skok i geometrię zawieszenia ? np. wahacz, drążek poprzeczny (np. drążek Panharda) lub wzdłużny,
elementy resorujące (np. resor piórowy lub sprężyna śrubowa),
elementy tłumiące (amortyzator).
Ze względu na budowę zawieszenie dzielimy na:

zależne ? ruch jednego koła danej osi wpływa na drugie koło (np. sztywny most na resorach piórowych),
niezależne ? ruch jednego koła danej osi nie wpływa na drugie koło (np. kolumna MacPhersona),
półzależne ? ruch jednego koła danej osi w niewielkim stopniu wpływa na drugie koło (np. zawieszenia z belką skrętną lub resor piórowy poprzeczny).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zawieszenie_pojazdu