Restauracja to dobre jedzenie....Niestety nie zawsze
Jakość produktów w restauracjach czasami pozostawia wiele do życzenia. Mrożone produkty, długo przechowywane dania i ogólny brak świeżych składników to rzeczy, które mogą poskutkować upadkiem restauracji.
Oglądając na przykład Kuchenne Rewolucje, można śmiało powiedzieć, że w większości przypadków wystarczy tylko odświeżyć menu i skorzystać z wyższej jakości składników, aby jedzenie było smaczne. Na szczęście z Polskimi restauracjami nie jest tak źle, z reguły dania są dobre i robione na świeżo.
Odkrywanie świata smaku
Jeść każdy musi, ale to jak i co, to już kwestia indywidualnych preferencji. Może właśnie dlatego powstaje coraz więcej restauracji o zróżnicowanym menu- czasem wręcz egzotycznym. Chęć poznawania nowych smaków przez Polaków jest coraz większa.
Niektóre dania kuchni japońskiej są u nas bardzo lubiane- mowa oczywiście o sushi i ramen. Jednak to nie jedyne przysmaki z dalekiego wschodu, które przypadły Polakom do gustu. I bardzo dobrze! Życie powinno przecież jakoś smakować.
Przewodnik Michelin
Przewodnik Michelin (fr. Guide Michelin) ? seria przewodników po krajach Europy i świata, wydawanych przez francuskie przedsiębiorstwo Michelin. Pierwsza edycja, opisująca Francję, ukazała się w 1900 roku.
Przewodniki Michelin dzielą się na serię przewodników gastronomicznych (Czerwone przewodniki), opisujących hotele i restauracje, oraz serię przewodników turystycznych (Zielone przewodniki). W obydwu seriach zamieszczane są oceny obiektów, którym przyznawane są gwiazdki według trzystopniowej skali.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodnik_Michelin
Opinie w internecie
Opinie o restauracjach w sieci stają się swego rodzaju podstawą dla młodych ludzi w poszukiwaniach dobrej restauracji na randkę, wieczór z narzeczoną czy wypad ze znajomymi. Zła opinia może znacząco wpłynąć na ocenę restauracji przez internautów.
Ważne jest, by trzymać poziom nie tylko dań, ale i obsługi. Zła, niemiła lub niedoświadczona obsługa sali może zrujnować to co przygotowali kucharze. Kelner powinien być uprzejmy i miły- kwaśna mina i odpowiadanie półsłówkami jest bardzo źle widziane. Częściej zdarzało mi się opuścić lokal z powodu złej obsługi niż z powodu kiepskiego jedzenia, a to daje do myślenia.