Naprawa nowoczesnych maszyn budowlanych wymaga odpowiedniego przygotowania merytorycznego i technicznego
Każdy z nas dobrze wie, że niegdyś wszelkiego rodzaju prace budowlane przebiegały w znacznej mierze ręcznie. Oczywiście używano konkretnych narzędzi, ale wszystkie podstawowe i najważniejsze zadania wykonywali ludzie. Z biegiem czasu jednak zaczęła zachodzić mechanizacja i automatyzacja robót, a obecnie w budownictwie można dostrzec postępującą robotyzację. Dzisiejsze maszyny budowlane są mocno zautomatyzowane i produkowane w oparciu o skomplikowane oprogramowania. Tym samym naprawa maszyn budowlanych może być realizowana jedynie przez zespół doświadczonych fachowców, którzy posiadają w tym zakresie odpowiednie przygotowanie merytoryczne i techniczne.
Trudno więc wyobrazić sobie plac budowy bez takiego sprzętu jak podnośniki czy wyciągi
Plac budowy to obszar, na którym wykonuje się rozmaite prace budowlane począwszy od różnego typu wykopów, po montaż czy transport poszczególnych elementów. W tym ostatnim przypadku zadania nie mogłyby być wykonywane, gdyby nie maszyny budowlane, które umożliwiają transport zarówno poziomy jak i pionowy. Trudno więc sobie wyobrazić plac budowy bez takiego sprzętu jak różnego rodzaju podnośniki czy wyciągi. Oczywiście transport mechaniczny, to nie jedyny rodzaj transportu z jakim mamy do czynienia na placu budowy, ponieważ wciąż nieodzowny jest także transport ręczny. Jednak bez odpowiedniego oprzyrządowania i maszyn, zwłaszcza te najcięższe prace budowlane na pewno przebiegałyby znacznie wolniej.
Pneumatyczne hamulce
W samochodach osobowych hamulce działają na takiej zasadzie, że jeśli kierowca nie trzyma nogi na pedale hamulca to samochód może się swobodnie toczyć. Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębna lub klocków hamulcowych do tarcz. Do przeniesienia siły z nacisku na pedał na sam mechanizm hamulca stosowany jest płyn. Czyli są to hydrauliczne układy hamulcowe.
W ciężkich samochodach ciężarowych np. TIRach hamulce działają w sposób odwrotny. Jeśli w układzie nie ma ciśnienia to szczęki lub klocki hamulcowe są dociśnięte do powierzchni hamowania. Dopiero jeśli sprężarka powietrza zbuduje odpowiednio duże ciśnienie to równoważy ono docisk i szczęki hamulcowe się podnoszą umożliwiając jazdę. W momencie kiedy kierowca wciśnie pedał hamulca to otwierany jest zawór przez który jest upuszczane ciśnienie i szczęki hamulcowe ponownie są dociskane do powierzchni hamowania. Taki system ma dużą zaletę - w przeciwieństwie do hydraulicznego w momencie uszkodzenia przewodów czy rozszczelnienia układu pojazd jest zatrzymywany.